Notice

The forum is in read only mode.

[CAE Functionalities] Superelements and DELPHI(c)

More
12 years 10 months ago #6334 by Morin
Hello,

I actually study the several functionalities of CAELinux's distribution (2011) and specially the Code_Aster/Saturne/SYRTHES. But I'm interested in super elements used. I can't find if code_aster can used a kind of super elements. Do you know where i could find this information ? I have the same question for the DELPHI Model (networks model principally used for the electronics thermal management). Do you know if it exists a tool (maybe in CAE distribution or a specific function of Code_Aster/Saturne/SYRTHES) which can import and solve a electronics thermal network model as DELPHI ?

Maybe it could be better in french :

Bonjour,
J'étudie actuellement les différentes fonctionnalités de la distribution CAELinux 2011. Je m'interesse particulièrement au Code_Aster, Saturne et SYRTHES et j'essaye d'extraire les avantages et les inconvénients. Mes recherches m'ont amené à me demander si ces codes pouvaient traiter/créer les "super elements" pour résoudre des modèles complexes. Néanmoins, je n'ai pas réussi à atteindre cette information, que ce soit via "google" ou via la documentation présente sur le site.
De même j'ai tenté de rechercher s'il existait un module proposé par la distribution CAELinux pouvant importer un modèle DELPHI (modélisation sous forme de réseau de resistances d'une carte electronique) ou un modèle similaire et simuler ces derniers. Savez-vous si cela existe ?

Cordialement.
Excuse my English.

PS : Information about DELPHI Model : Icepack information
Moderators: catux
Time to create page: 0.115 seconds